Позиция на „Работнически глас”
На първо място – защото сме против съкращаването на още 2000 работници от железниците. Ние сме солидарни с тях в борбата им за запазване на работните места.
Но съсипването на БДЖ засяга не само нашите колеги железничари, а целият български народ. Трябва ясно да се каже, че става дума за престъпна политика по отношение на БДЖ, не само на това правителство, но и на предишните такива. Днешното управление обаче носи най-значима вина. То набляга на строеж на магистрали и автобусен транспорт, който е неустойчив и скъп. Неустойчив, защото едно вдигане на цените на петрола може да означава, че по шосетата ще се гоним с велосипеди и каруци.
Устойчив транспорт е жп транспортът. Особено сега в условията на криза именно жп транспортът е това, на което следва да се залага. Това е транспорт с най-голяма товароносимост на линеен километър за единица време и с най-ниски разходи от сухопътните видове транспорт. Той в най-голяма степен е „народен вид транспорт”, обърнат към обикновения трудов човек. Държавата за 22 години го загърби, защото редица министри и приближени до тях бизнесмени имаха автобусни фирми и гледаха да го съсипят. Корупция с вагони, кражби и т.н. съсипват и продължават да го съсипват. От съсипването му спечелиха още и автомобилните и петролни компании.
Въпросът днес трябва да бъде поставен така: защо за управленската немощ, некадърност и даже престъпност, корупцията по висшите етажи, лошо прикритите интереси на наши и чужди "инвеститори" в кавички трябва да плаща жп работникът, българският гражданин – потребител на жп услугите и България като страна, където железницата е по-стара от третата българска държава, но ние ще бъдем лишени от нея?
Стига неолиберална политика, стига продажби на българския национален интерес, стига разруха на България!
Защитавайки себе си, жп работниците защитават народните интереси и цялата ни страна. Не на ликвидирането на БДЖ, защото това е поредна стъпка за ликвидиране на България. Долу корупционерите и ликвидаторите, наказание за всички онези, които докараха БДЖ до това състояние, а карат за това да плащат трудовите хора на България – жп работници и българските граждани, ползващи услугите на БДЖ.
Стига господа, стига социален расизъм!!! Нима работниците и обикновените граждани са втора категория хора? Защо се вземат предвид само интересите на онези с "дълбоките джобове", а се пренебрегват хората с мазолите по ръцете? Нека да кажем "НЕ" на фактическата ликвидация на БДЖ!
БЪЛГАРИЯ МОЖЕ БЕЗ ВЛАДИМИРОВ, МОСКОВСКИ И ДЯНКОВ,
НО БЕЗ БДЖ – НЕ!
Няма коментари:
Публикуване на коментар