четвъртък, 14 април 2011 г.

Пристанищни работници на протест срещу концесията на Терминал Изток-2

300 работници от бургаското пристанище протестираха днес. Повод за това е правителственото решение за обявяване на концесия на Пристанищен терминал Изток-2. В него влизат строеният със заем от японската банка Терминал 2 А и този за насипни товари. " С решението на правителството се нарушават всички  договорки, постигнати до момента. Според тях трябваше да има концесия само за написпи товари", каза за BurgasNews сидникалният лидер Здравовеста Николова. При това положение от работещите в момента 1 000 души, 800 ще останат без работа, тъй като няма да има какво да товарят, поясни тя. Възмущението на пристанищните работници идва от това това, че публично не са обявени намеренията за концесията. "Научихме за това от медиите. Държаха ни в неведение", изказа недоволство Николова. От година и половина се борим да закрепим положението на пристанището не само със съкращения, но и с намалени заплати. В момента се чувства известна стабилизация и всичко рухна с това решение, добави Николова. "Явно държавата няма интерес от работещи пристанища, а се нуждае от концесионери”. Разговори по въпроса не са провеждани с бургаски депутати. "Срещата ни с тях явно ще стане преди изборите, когато ще имат нужда от избиратели. Тогава обаче ще бъде късно, защото ще бъдем гласоподаватели на Бюрото по труда", каза огорчена още Николова. Простестиращите изпратиха Декларация до премиера, министрите на траспорта, труда и социалната политика, финансите и до синдикалните организации.

Ето текста на Декларацията:

"Ние, присъстващите  работници на мирния протестен митинг изразяваме нашите искания:

1.    Да се отмени обявената концесия на терминал „Изток”2 включващ терминал „Насипни товари” и терминал 2А.

2.    Поддържаме първия  вариант на МТИТиС от 19.03.2010г. обявен в гр. Бургас пред медиите, да се отдаде на концесия само т-л 2А или цялото пристанище.

3.    Да се разработи социална програма съвместно с представители на работниците и служителите съгласно КТ и Закона за концесиите.

4.     Да се изготви анализ от дирекция „Концесии” към Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, в който да се сравни броя на работещите и данъците, които са плащани към държавата, от времето преди да е концесионирано дадено пристанище и към този момент след като е концесионирано.

Сигурно ще се окаже, че резултата не е в полза на държавата.  Към този момент „Пристанище Бургас” ЕАД обслужва кредитната вноска, която е около 5 млн.лв. и плаща данъци върху осигуровки на работниците около 4млн.лв годишно, освен другите данъчни задължения към държавата.
Работниците запомниха култовата фраза на представители на Министерството  на транспорта        „Концесия –да, но не на всяка цена”. Обявената сега цена не си струва риска за сриването на пристанище с национално значение. Икономиката на държавата движи работата в пристанищата.

Има ли нужда Бюрото по труда от още 800 безработни или банките от необслужвани ипотечни и потребителски кредити?
Трябва ли бюджета на Р. България да се лиши от 4 млн. данъци на 1000 работника?
Кой иска да попречи на започналото стабилизиране на „Пристанище Бургас”?
Защо държавата иска на всяка цена да раздържави пристанище със стогодишна история?
Ние ще браним до край   работните си места! Няма какво повече да губим!
Готови сме на всяка цена да не допуснем в никакъв случай така обявената концесия да стане факт.
Чувстваме се измамени, излъгани от Министерство на транспорта и държавата, защото не спазиха джентълменското си обещание.

КОНЦЕСИЯ – ДА , НО НЕ НА ВСЯКА ЦЕНА!
НЯМА ДА ДОПУСНЕМ НАШЕТО ПРИСТАНИЩЕ ДА СЕ РАЗПРОДАДЕ ЗА СТОТИНКИ.  ЯВНО ТОВА Е ЦЕЛТА НА НЯКОГО.
ГОТОВИ СМЕ НА ВСИЧКО ЗАЩОТО ВЕЧЕ НЯМА КАКВО ДА ГУБИМ.
НЕ ИСКАМЕ НИЩО В ПОВЕЧЕ, НО НЕ ДАВАМЕ И ТОВА КОЕТО ИМАМЕ."



BurgasNews

Няма коментари:

Публикуване на коментар