четвъртък, 29 декември 2011 г.

Детайли за съсипването на БДЖ

/Материалът е от фб групата „БДЖ не се продава!”/

 Всички управляващи България и БДЖ в последните 25 години носят вина за трагедията на БДЖ и най-вече министрите на транспорта, особено след 1997-ма, начело с господин Вилхелм Краус, следва Николай Василев, който започна с взимането на заеми, взе на изплащане мотрисите Сименс Дезиро, като за 50 мотриси плати 200 млн. (договори клауза за задължително закупуване в бъдещ период на 25 от тях, което е едно от най-безумните действия, извършвани от БГ политик - все едно да купиш 5 кг картофи и да си задължен и догодина да купиш 5, но на по-висока цена). БДЖ бе изкуствено разделено на Железопътна инфраструктура и БДЖ - пътнически и товарни превози. Нашият "приятел" през 2005г. (преди края на мандата) продава 30-те най-нови спални вагони на БДЖ на частна фирма. През 2004-та пък взима облигационен заем, по примера на г-н Милен Велчев за 30 млн. лв. (Гърция взима подобен заем през 2001-ва за 100 млрд. долара. - сега трябва да изплаща 600 млрд. - направете си простата сметка). Следва Тройната коалиция с вагоните за скрап, разширяване на администрацията - само за 5 години дълговете на БДЖ от 156 млн.(30-те млн. умножени по 5) през 2006-та година, през 2011-та достигат колосалните 800млн..... Сегашното правителство решава да изтегли заем от Световната банка - около 400 млн., той е отпуснат, но вероятно никога няма да стигне до България по познатата схема на работа на двете организации. Българският парламент през пролетта на 2011г. отпуска 145 млн. за БДЖ, но те целенасочено са един вид "запорирани" от правителството (може би вече са изхарчени покрай изборите); по този начин БДЖ не може да отремонтира собствените си вагони, които излизат в планов ремонт един по един (явно всичко е добре изчислено...........). Междувременно в Корпоративна търговска банка се говори (няма официални данни поради банковата тайна), че се държат над 60 млн.лева на БДЖ на двугодишен депозит, който на практика държи банката като един вид спасителен пояс  срещу фалит. Поради тези причини БДЖ не може да бъде обявено в несъстоятелност. Просто парите ги има, но на практика ги няма .........

През целия преход целенасочено са унищожени производството на вагони, "приватизирани" са вагоно-ремонтните заводи в Септември и Дрен. Така в момента вместо ремонтите да се правят от държавното дружество, те се дават на частни фирми. Резултата е трагедията на влака София - Кардам (вагоните, които изгоряха бяха току що излезли от ремонт!!!).

Една машина за подмяна на колесари струва 600 000 лв. В момента БДЖ дава свои колесари на фирмите, за да ремонтират неговите вагони и въпреки това им дължи над 1млн.лв. (тоест можеше да се купят две такива машини и БДЖ само да си върши работата); разбира се така "пълненето на гушите" на определени хора щеше да спре.

Повечето от тук посочените неща са факти, а други са логични заключения. Ако има неточности, ще съм благодарен някой да ме коригира. Благодаря!

Няма коментари:

Публикуване на коментар