петък, 20 юли 2012 г.

Защо БДЖ не трябва да се приватизират?

/позиция на гражданската инициатива „За обществен и релсов транспорт"/

Какво представляват железниците?

- Те са преди всичко обществена услуга, създадена с труда на поколения железничари и с безвъзмездния труд на стотици хиляди българи.
- Те са най-евтиният, най-сигурният и най-екологичният транспорт в света.
- Изпълняват стратегическа функция по време на тежки метеорологични условия, кризи, войни и други извънредни събития.

***
Защо БДЖ не трябва да се приватизират?

- Защото никой не е питал българския народ, който е истинският собственик на БДЖ, дали иска да продава своята собственост. Това е все едно някой да продаде вашето жилище без ваше съгласие ...........
- Защото приватизацията в България е синоним на ликвидация
- Защото БДЖ „Товарни превози” е последната компания, която може да издърпа икономиката на България от кризата и да носи свежи приходи от международен пътнически и товарен транспорт.
- Защото продажбата ще създаде частен монопол, тъй като 85% от пазара на товарните железопътни превози принадлежи на компанията. Ще се повтори сценарият с Нефтохим и завишените цени на горивата, Чез, EVN, EON и повишението на цените на тока без никакви инвестиции, Софийска вода, която повиши водата в София с над 300%, Витоша ски, която си позволи да извива ръцете на Българската държава и провали цял ски сезон като спря лифтовете на Витоша и иска да застрои и изсече стотици декари гори!!!
- Защото дружеството ще бъде продадено за сума гравитираща между 100 и 200 млн. лв., при положение, че годишната му печалба е 150 млн.лв. Това ще ощети българската държава с над 1 милиард лева за срок от 10 години.
- Защото Холдинг БДЖ има дългове от над 800 млн. лв., натрупани основно благодарение на заем от времето на министър Николай Василев и машинации на международните финансови пазари. Тези пари след продажбата ще трябва да ги извадим НИЕ българските граждани от нашия джоб.
- Най-качествените локомотиви ще бъдат продадени заедно с БДЖ „Товарни превози”, това допълнително ще обезкърви „Пътнически превози” и ще доведе до неминуемия фалит на дружеството, поради това, че то и в момента работи на загуба.....

***

Защо искаме оставката на министъра транспорта и на всички ръководители в БДЖ?

- Защото водят БДЖ умишлено към фалит.
- Защото от година и половина са напълно замразени всички инвестиции в компанията, включително и ремонтът на вагони, а господата настояват дори да се режат товарни вагони, въпреки ежедневния недостиг на между 100 и 200 вагона.
- Защото непрекъснато се режат и унищожават годни вагони и локомотиви за скрап.
- Защото клеветят публично компанията, на която са ръководители.
- Защото обвиняват обикновените ж.п. служители в далавери, при положение, че кражбите се вършат с мълчаливото съгласие на ръководителите на компанията.


Няма коментари:

Публикуване на коментар