четвъртък, 9 август 2012 г.

Лист с въпроси без отговор за БДЖ

До г-н Бойко Борисов
министър-председател на
Република България

До г-н Ивайло Московски
министър на транспорта на
Република България

До г-н Симеон Дянков
министър на финансите на
Република България

Лист с въпроси без отговор за БДЖ

от „Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт” (http://www.facebook.com/#!/groups/174323535991493/ )

                        Уважаеми г-н Борисов, г-н Московски и г-н Дянков,

Изпращаме ви това писмо под формата на въпросник във връзка със започналата процедура по приватизацията на БДЖ – „Товарни превози.

Уважаеми господа министри,

    Считате ли, че приватизацията на БДЖ – „Товарни превози” ще реши проблемите с железниците в България?
    В момента по информация от медиите БДЖ има дългове, надхвърлящи 800 млн. лева. По наша информация БДЖ – „Товарни превози” е печелившата част на българските железници с печалби от 150 млн.лв. годишно. Щом я продадете, дълговете няма ли да останат за БДЖ – „Пътнически превози”, които по принцип се издържат благодарение на товарните превози и няма ли това да доведе до фалит на дружеството?
    Българският данъкоплатец ли ще плаща тези дългове на БДЖ, при положение, че печелившата част от компанията ще бъде продадена вероятно за много по-малка сума от тези 800 млн.?
    Вярно ли е, че са внесени 60 млн. лева средства на БДЖ, така необходими за ремонт на влаковите състави, на двугодишен влог в Корпоративна Търговска Банка и на какво основание?
    Напоследък в медиите се лансират случаи на кражби на гориво в железниците. Защо това се представя като масова практика? Защо не се коментира нищо за разграбването на вагони, локомотиви, релси от различни престъпни банди? В края на 90-те години на миналия век от ЖП Института в Илиянци е изработена система за точен контрол на използваното гориво за всеки един влак. Защо не е внедрена? Каква е ролята на г-н Михаил Краус (син на бившият министър Вилхелм Краус) в снабдяването на железниците с гориво и на неговата съпруга, свързана с фирма „Василка” в почистването на вагоните?
    Защо Холдинг БДЖ и Национална Компания Железопътна Инфраструктура са отделени изкуствено, при положение, че те са неделимо цяло (тази абсурдна практика е приета благодарение на бюрократите в Европейския Съюз, но не подобрява ефективността на БДЖ ). Разделянето на железопътната инфраструктура от превозите ги оскъпява минимум с 12 % заради преминаването на паричните преводи между двете компании през банките. Освен това в момента функционират две администрации, вместо да е само една – много по-ефективна, нали това бе една от целите и на министър Дянков – т.нар. „административна реформа”?
    Знаете ли, че на гара Илиянци има около 200 ограбени пътнически вагони, всеки от които може да бъде възстановен за около 20 000 лв. с български части в български предприятия за скорости 100 до 160 км/ч? А се съкращават ремонтни работници, унищожават се депа и ремонтни бази. Знаете ли, че поради тази целенасочена политика в компанията, в момента има огромен недостиг на пътнически вагони и това води до обезкървяването на БДЖ и увеличаването на цените, поради ниската рентабилност на влакове с малък брой вагони ?
    Защо бяха спрени едни от най-натоварените влакове, а районът на Генерал Тошево например остана без транспортни връзки с останалата част на България (в момента по-удобни са транспортните връзки с Румъния). По наша информация влаковете се движат до Добрич и от там насетне няма никакъв превоз............. На гара Делян например преминават 3 сутрешни влака, но няма нито един дневен. От Казанлък вече няма нощен влак за София.......... (пуснат е отново за летния сезон 2012г., защото просто търсенето е толкова голямо, че автобусните фирми не могат да поемат пътникопотока .........)
    Защо бе закрита и демонтирана линията между гара Подуяне и кв. Хладилника в София, при положение, че можеше с минимален ресурс и инвестиции да подпомогне решаването поне от части на проблемите с трафика в столицата, без да е в конфликт с новоизграждащото се метро? Така може да се реши и проблемът с колосалните задръствания около зала „Арена Армеец” при различни спортни и културни мероприятия ако там бъде направена спирка – част от пътниците със сигурност ще предпочетат да не стоят в задръствания и да не пътуват с личните си превозни средства.......
    Защо се планира според различни информации закриването на теснолинейната линия „Септември – Добринище”, при положение, че тя е единствен транспорт (особено през тежките зимни месеци) за много планиниски и полупланински селища?
    Защо по тази линия не се изпълняват товарни превози?
    Вярно ли е, че превозът на 1 тон стока на разстояние от 20 км. чрез БДЖ е 4 лв., а чрез автомобилните фирми – минимум 12-13 лв.????
    Кой транспорт е по-екологичен – железопътният или автомобилният?
    При кой от двата вида транспорт жертвите са по-малко?
    Кой транспорт би бил по-бърз – магистралите с позволена скорост от 140 км/ч (според вашия нов проектозакон). или влакови линии, които само трябва да се поддържат и са с проектна скорост в равнинните райони от 160 км/ч.
    Защо през вашия мандат не инвестирахте част от парите за строителството на магистрали, в железопътна инфраструктура, поради което търпим в момента критики от ЕС?
    Защо след стачката на служителите на БДЖ от 2011г. се засилиха съкращенията на гаров персонал и на ревизор-вагони, а администрацията продължава да се раздува?
    Защо БДЖ не извършва само ремонтите на подвижен състав, а тези поръчки се дават на приватизирани дружества? Според вътрешна информация една машина за подмяна на колесари на вагоните струва 600 000 лв. В момента БДЖ дава свои талиги на частни фирми, за да ремонтират неговите вагони и въпреки това им дължи над 1млн.лв. Не е ли това практика за източване на дружеството? Ако БДЖ закупи две такива машини, няма ли това да намали загубите в перспектива?
    Защо в БДЖ от 1986 година не са закупувани нови локомотиви и защо вие през вашия мандат не направихте нищо по въпроса? Друга алтернатива е ремонт и реновиране на стари дизелови локомотиви, които са в излишък и с минимални инвестиции отново могат да покриват скорости до 180 км/ч. Програма за възстановяване е направена още в периода 1992-1995г. Защо не се купуват резервни части за подвижния състав – вагони и локомотиви, а се взимат части от действащи такива и след това те се бракуват и режат за скрап? Какво мислите за това?
    Знаете ли колко са препълнени влаковете по линията София – Перник и защо спряхте някои от влаковете по тази линия? Защо по линията покрай кв.Факултето, която е с проектна скорост 160 км/ч от години влаковете се движат с 20 км/ч, вместо да се изгради стена срещу тоновете боклуци и хвърлянето на камъните по влаковете?
    Знаете ли колко струва билет за автобус или маршрутка и билет за влак по дестинацията София - Перник?
    Знаете ли колко перничани, работещи в София мръзнат всяка зима на Руски паметник и по спирките на бул.Цар Борис ІІІ, чакайки някой да ги вземе.
    Знаете ли, че проблемът може да бъде решен с възстановяване на линията между гара Захарна Фабрика и Руски паметник (бившата гара Сердика, унищожена от г-н Стефан Софиянски)? Така в немалка степен ще се намали трафикът от и към западната част на София и ще се улесни пътнико-потока.

            Очакваме вашите отговори и те ще покажат дали ви интересува съдбата на българската икономика и транспорт и на българите като цяло! Ако не вземете спешни мерки за решението на посочените проблеми като граждани и собственици на Железницата изискваме вашите оставки, поради некомпетентност и безотговорност!!!

Няма коментари:

Публикуване на коментар