четвъртък, 17 май 2012 г.

Работник от ОЦК-Кърджали започна гладна стачка

15 май 2012. Технологът от ОЦК- Кърджали Стефан Атанасов започна безсрочен гладен протест и обяви, че ще го спре само след изплащането на дължимите заплати на колегите му, както и след изпълнение на всички искания на протестиращите, съобщи БГНЕС.

Към момента той е категоричен, че ще живее само на вода и няма да се откаже от протеста. "Аз съм кръгъл сирак от малък, започнал съм работа в завода 19-годишен. Сам съм се издържал, за да завърша минно инженерство и две магистратури. Знаят ли собствениците на завода какво е да живееш сам и гладен?", запита той.

Ваня Караколева, която е областен председател на КНСБ  заяви, че не е успяла да разубеди Атанасов.

От утре се очаква още трима специалисти от предприятието да се присъединят към тази крайна форма на протест.

"Страхувам се, че гладната стачка наистина ще стане масова, трудно ми е да удържам вече хората. Само протестите ни траят трети месец, а заплати не са виждали отдавна", коментира Караколева.

Продължава да се допълва подписката за подкрепа на местната общественост за исканията на металурзите, която започна в петък. В нея има вече почти 5000 подписа.

От ОЦК предупреждават, че ако до края на седмицата няма информация за добър изход от кризата в предприятието, 70 работници, които поддържат съоръженията, ще напуснат. По този начин нов пуск на производството ще стане рисков, обясняват специалистите.

Декларация с такова предупреждение е изготвена и предстои да се връчи на собственика Валентин Захариев и изпълнителния директор Славея Стоянова.

Няма коментари:

Публикуване на коментар