неделя, 20 януари 2013 г.

Работник от ВМЗ е заплашен да остане без жилище



43-годишният Никола Марков е на път да загуби жилището си заради невъзможност да обслужва банковия си кредит. Той работи като пресовак във ВМЗ, от Кърнаре е, задомил се преди 7-8 години, взел си жена от Смолян и решили да заживеят самостоятелно в Сопот. Успели да купят по-евтино едно жилище, което се състои от две тавански стаи в жилищен блок на около 50 метра от входа на ВМЗ. Таванът бил горял по време на пожар, така Никола и жена му успели да го купят на по-ниска цена. През 2004 година плащали редовно заплатите и той теглил два потребителски кредита, за да ремонтират и измажат жилището. Заради нередовното изплащане на заплатите от 7-8 месеца насам се наложило да разсрочва единия от кредитите и да договаря нов 10-годишен срок за погасяването. Преди два месеца обаче едната банка го осъдила с 2000 лева, защото не внася редовно вноските. Ето какво разказва Никола:

Има споразумение между ВМЗ и банката вноските по кредита, които са 80 лева месечно, да ми се удържат от заплата и да се внасят директно в банката. Като стана забавянето на заплатите през последните месеци, се оказа, че на мен ми удържат тези пари, това се вижда от фиша, който ми дава касиерката, аз получавам с 80 лева по-малко. Но тези 80 лева не постъпват в банката. Предприятието не ги превежда. Защо - аз не знам, вероятно няма пари. Така банката нае частен съдебен изпълнител, осъдиха ме, сега съм осъден и вместо 5150 лева, аз дължа на банката над 7000 лева. Абсурд  е да осъдя ВМЗ, че не превежда парите от платената заплата на банката, защото аз ако имам пари за адвокат, съдебни разноски и т.н., аз ще си погася заема. В другата банка разсрочихме втория заем, но там закъсняваме с вноските и вече дължа около 1000 лева, които за мен са непосилно бреме. Единственото спасение досега да не са ни описали жилището и банките да са го продали е, че жена ми работи в шивашка фирма. Тя пък изкара тежка болест, едва я спасиха...
marica.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар